معرفی Discipline PvP - نسخهی قابل چاپ +- انجمن WOWZONE (https://wzforum.ir) +-- انجمن: WOWZONE (https://wzforum.ir/forum-1.html) +--- انجمن: انجمن پچ Legion 7.2.5 (https://wzforum.ir/forum-71.html) +---- انجمن: آموزش کلاس ها (https://wzforum.ir/forum-7.html) +----- انجمن: PRIEST (https://wzforum.ir/forum-17.html) +----- موضوع: معرفی Discipline PvP (/thread-238.html) |
معرفی Discipline PvP - VIRGIN - 2016/06/11 سلام به همه دوستان
تبریک برای راه اندازی انجمن و دوستانی که اهل تبادل اطلاعات هستن
این مطلب فقط مختص به PvP هست و اشاره ای به PvE نخواهد شد
همچنین Specialization ای که مد نظرم هست Discipline هست
و برای اطمینانتون فقط میگم که Class تخصصی من Priest هست
و این مطالب رو برای WoWZone مینویسم
من فقط هر آنچه که میدونم رو سعی میکنم به صورتی که قابل درک باشه براتون بیان میکنم
خب خودتون میدونید بسیار این بحث گسترده هست و باید پله پله جلو بریم
مطمئنا به مسائل تخصصی و رمز و راز هایی که طبق تجربه به دست میاد هم میرسیم
ولی برای شروع به معرفی کردن قسمت های مختلف میپردازیم
تا بتونیم تو قسمت های بعد راحت تر بحث رو باز کنیم
قسمت اول: تلنت ها پچی که در حال حاضر در حال بازی کردن هستیم: -هر Class داری 6 ردیف تلنت Optional هست (قابل تنظیم طبق شرایط) -ما بین 3 گزینه قدرت انتخاب داریم -هر ردیف با Option هاش برای یک هدف مشترک طراحی شدن -هیچ Talent اضافی تو هیچ Class ای وجود نداره ردیف اول: فقط به منظور CC کردن طراحی شده. ردیف دوم: فقط Movement شما رو شامل میشه. ردیف سوم: فقط به منظور نحوه مدیریت Mana ی شما طراحی شده. ردیف چهارم: فقط برای نجات پیدا کردن شخص خودتون در مواقع بسیار حساس طراحی شده. (بقا) ردیف پنجم: فقط برای تقویت هرچه بیشتر توانایی های شماست. ردیف ششم: تعلق میگیره به نوع Spell های AoE یا دسته جمعی. گزینه های هر ردیف درسته یک هدف مشترک دارن ولی کارایی یکسانی ندارند ! یک قسمت کوچک از فکر بازی ما همینجاست که بتونیم تشخیص بدیم از هر ردیف کدوم گزینه مناسب شرایطمون هست. برای اینکه بعدا راحت تر بتونیم راجع به این صحبت کنیم که کدوم گزینه مناسب چه شرایطی میتونه باشه، تمامشون رو معرفی کنیم ردیف اول: CC کردن ها [Void Tendrils] خاصیت: جلوی حرکت کردن رو گرفتن. کول دان: 30 ثانیه محدوده: 8 یارد مدت: 9 ثانیه (روی Player) کستینگ: نداره نقطه قوت -CD کمتر نسبت به هم ردیفی های خودش نقطه ضعف CC نکردن کامل حریف (فقط جلوی راه رفتن اون رو میگیره) -از بین رفتن توسط Damage [Psyfiend] خاصیت: Fear دادن تمام حریف های مجاور کول دان: 45 ثانیه محدوده: 20 یارد مدت: 9 ثانیه (اگر قبلش Fear نداده بشید حریف رو) کستینگ: نداره (ولی Placer داره) نقطه قوت -CC شدن حریف وقتی حتی شما CC هستید -Fear کردن از راه دور نقطه ضعف -خیلی زود از بین میره -اگر CC بشه دیگه کارایی نداره -Placer کار رو سخت میکنه [Dominate Mind] خاصیت: CC کردن کامل حریف کول دان: نداره محدوده: 30 یارد مدت: به ترتیب 9 ثانیه، 5 ثانیه، 3 ثانیه و Immune تا 29 ثانیه. کستینگ: داره (بسته به Haste Raiting ولی تقریبا 1.7 ثانیه) نقطه قوت -علاوه بر CC کردن کامل، کنترل کردن کارکتر حریف -نداشتن CD و استفاده مکرر از اون نقطه ضعف -داشتن Casting -داشتن Channeling در طول زمانی که حریف CC هست (یعنی هر لحظه ممکنه Cancel شه) -از دست دادن کنترل کارکتر خودتون در حین کنترل کردن کارکتر حریف (خودتون هم CC میشید در واقع) (بعدا راجع به اینکه این CC دوطرفه چطور میشه به نفع ما تموم بشه نه حریف صحبت میکنیم) ردیف دوم: Movement [Body and Soul] خاصیت: تغییر سرعت راه رفتن شما از 100% به 160% به مدت 4 ثانیه کول دان: نداره (هر بار که شیلد کنید روشن میشه) مدت: 4 ثانیه مقدار: 60% نقطه قوت -روشن شدن توسط PW:S (کمتر شدن تعداد Global CD هاتون) -قابلیت استفاده به روی Friendly های دیگه نقطه ضعف -کم بودن درصد سرعت و مدت زمانش نسبت به گزینه های ردیف خودش -در هنگام Slow شدن توسط حریف سرعت شما رو به 100% هم نمیرسونه [Angelic Feather] خاصیت: تغییر سرعت راه رفتن شما از 100% به 180% به مدت 6 ثانیه کول دان: 10 ثانیه (تا 3 مرحله هم شارژ میشه) مدت: 6 ثانیه مقدار: 80% نقطه قوت -سرعت بیشتر و مدت زمان بیشتر نسبت به هم ردیف های خودش -قابلیت استفاده به روی Friendly های دیگه -داشتن بانک شارژ (3X) نقطه ضعف -فقط با Placer قابل استفاده هست (بازیکن هایی که Latency جالبی ندارن رو کمی اذیت میکنه) -در هنگام Slow شدن توسط حریف سرعت شما رو به 100% هم نمیرسونه. [Phantasm] خاصیت: برگردوندن سرعت راه رفتن شما به حالت اولیه (100%) تا 5 ثانیه کول دان: 30 ثانیه (کول دان Fade) نقطه قوت -هیچ گزینه ای از این ردیف سرعت شما رو وقتی Slow هستید نمیتونه به 100% برسونه جز همین. -جلو بودن یک Global CD (وقتی از Fade استفاده میکنید روشن میشه) -تا 5 ثانیه غیر قابل Slow شدن هستید و سرعتتون 100% باقی میمونه نقطه ضعف -تداخل استفاده با Glyph of Fade -قابل استفاده فقط به روی خودتون نه کس دیگه ردیف سوم: میدیریت Mana [From Darkness, Comes Light] خاصیت: پایین آوردن مصرف Mana (فلش هیل های Free) خاصیت دوم: بخشیدن شانس به شما برای بی نیاز شدن از Casting (فلش هیل های Instant Cast) شانس روشن شدن: 15% توسط Cast اسپل های Healing یا Cast اسپل Smite مقدار Mana ای که حفظ میکنه: با هر بار روشن شدن 6% از مانای خودتون رو حفظ کردید نقطه قوت -علاوه بر صرفه جویی در استفاده از Mana شما رو از Casting تا حد زیادی بی نیاز میکنه -بی نیاز از Enemy Target -بی نیاز از محدوده یا Range -تا 2X قابل شارژ هست نقطه ضعف -برای استفاده از این تلنت شما نیاز به Casting دارید -همه چیز رو واگذار میکنید به شانس [Mindbender] خاصیت: کاهش کول دان Shadowfiend از 5 دقیقه به 1 دقیقه مقدار Mana ای که بر میگردونه: در یک بازه ی 1 دقیقه ای 17.5% از کل ماناتون رو برمیگردونه مقدار Damage ای که میده: در یک بازه ی 1 دقیقه ای 35K دمیج میده به تارگت Player محدوده: 40 یارد نقطه قوت -شانسی نبودن Regeneration -برگردوندن مقدار Mana ی بیشتر نسبت به هم ردیفی های خودش نقطه ضعف -امکان CC شدن، Slow شدن، از بین رفتن پت توسط Damage -Damage کمتر نسبت به هم ردیفی های خودش [Solace and Insanity] خاصیت: برگشتن Mana توسط Damage دادن کول دان: 10 ثانیه مقدار Mana ای که بر میگردونه: در یک بازه ی 1 دقیقه ایه میتونید 6% از کل مانای خودتون رو برگردونید مقدار Damage ای که میده: در یک بازه ی 1 دقیقه ای میتونید 75K دمیج بدید به تارگت Player محدوده: 30 یارد نقطه قوت -مقدار Damage بیشتر نسبت به هم ردیفی های خودش -شانسی نبودن -CC یا Slow نشدن -بی نیاز کردن Holy Fire از Mana نقطه ضعف -برگردوندن مقدار Mana ی کمتر نسبت به هم ردیفی های خودش -نیازمند به Enemy Target -داشتن محدوده -مقدار محدوده ی کمتر نسبت به هم ردیفی های خودش ردیف چهارم: برای بقای بیشتر، نجات پیدا کردن یا همون Survival [Desperate Prayer] خاصیت: Heal کردن فقط خودتون بدون Cast به مقدار 30% از کل Health تون کول دان: 2 دقیقه نقطه قوت -بیشتر بودن مقدار Health ای که بر میگردونه نسبت به تلنت مشابهی که در همین ردیف هست نقطه ضعف -قابلیت استفاده هنگامی که شما Out of Control هستید یا CC هستید وجود نداره [Spectral Guise] خاصیت: ساختن سایه ای مثل شما و Stealth شدن یا ناپدید شدن خود واقعیتون به مدت 6 ثانیه کول دان: 30 ثانیه مقدار: 6 ثانیه نقطه قوت -کول دان پایین و قابل توجه نسبت به هم ردیفی های خودش نقطه ضعف -از بین رفتن وضعیت Stealth و سایه ی مجازی شما به محض اینکه خود واقعیتون 3 بار مورد Attack مستقیم قرار بگیره [Angelic Bulwark] خاصیت: ایجاد یک Shield به مقدار 20% از کل Health شما به محض اینکه Health شما به 30% یا پایین تر برسه کول دان: 90 ثانیه مدت: 20 ثانیه نقطه قوت -روشن شدن خودکار حتی زمانی که شما Out of Control هستید -کول دان کمتر نسبت به تلنت مشابه خودش در همین ردیف نقطه ضعف -مقداری که Absorb میشه از مقدار Healing تلنت مشابه خودش تو همین ردیف کمتره ردیف پنجم: توان بخشی به قابلیت های شما [Twist of Fate] خاصیت: 15% توان بخشی به Damaging و Healing شما به مدت 10 ثانیه بعد از اینکه Health تارگتی که شما Heal کردید یا Damage دادید زیر 35% بوده باشه کول دان: نداره زمان: 10 ثانیه مقدار: 15% نقطه قوت -استفاده بی نهایت نقطه ضعف -نیازمند حداقل یک تارگت با Health زیر 35% (حالا چه خودتون، چه Friendly چه Enemy) [Power Infusion] خاصیت: 20% تمام Casting های شما سریع تر میشه خاصیت دوم: به اندازه ی 20% تمام Spell هاتون از لحاظ Mana "کم مصرف" میشه خاصیت سوم: 5% تمام Damage های شما قوی تر میشه کول دان: 2 دقیقه مدت: 20 ثانیه نقطه قوت -سه خاصیت همزمان نقطه ضعف -قابل Disple شدن (Magic هست) -کول دان بالا نسبت به هم ردیف های خودش [Divine Insight] خاصیت: با هر بار استفاده از Penance قابلیت این رو دارید که از Power Word:Shield استفاده کنید بدون اینکه Weakend Soul در نظر گرفته بشه نقطه قوت -تقویت یکی از قوی ترین و مهم ترین Spell های پریست Discipline نقطه ضعف -شیلد با تمام قدرتش متاسفانه قابل Disple شدن هست ردیف ششم: اسپل های AoE یا دسته جمعی [Cascade] خاصیت: Heal کردن یا Damage دادن Target های متعدد به صورت هدفمند کول دان: 25 ثانیه محدوده: 40 یارد مقدار: نزدیک به 44K هیلینگ یا Damaging نقطه قوت -Heal شدن یا Damage خوردن Target ها به صورت هدفمند نقطه ضعف -کول دان متوسط -با توجه به Target که Friendly هست یا Enemy، فقط یا Heal میده یا Damage [Divine Star] خاصیت: Heal کردن یا Damage دادن Target های متعدد به صورت خطی کولدان: 15 ثانیه محدوده: 30 یارد مقدار: 2 مرتبه به مقدار 16K دمیج به Enemy و دو مرتبه 27K هیلینگ به Friendly (خودتون هم شامل میشه) نقطه قوت -کول دان بسیار مناسب -نیاز به Targeting نداره -همزمان هم Heal میکنه هم Damage میده نقطه ضعف -هدفمند نبودن Healing یا Damaging [Halo] خاصیت: Heal کردن یا Damage دادن Target های متعدد به صورت شعاعی کول دان: 40 ثانیه محدوده: 30 یارد مقدار: 71K هیلینگ و همین مقدار Damaging با توجه به نسبت فاصله ی شما با Target ها (توضیح: هرچی فاصله بیشتر باشه شما به سقف Healing یا Damaging این Spell نزدیک تر میشید) (توضیح دوم: سقف Healing یا Damaging این اسپِل 25 یارد از شما تا تارگت یا تارگت هاست) تمام مقدار ها مثل 70K یا 100K یا هر مقداری که با % گفته نشده فقط برای مقایسه ی اسپِل ها بوده
و تماما مقدارش بر میگرده به میزان Spell Power خودتون
این قسمت فقط بررسی یا معرفی تلنت ها بود
بعد از معرفی Glyph ها راجع به نحوه استفاده از هر Talent و Glyph تو شرایط مختلف و تکنیک هاشون
صحبت خواهیم کرد
خسته نباشید
Virgin
قسمت دوم - VIRGIN - 2016/06/12 سلام به همه دوستان
این مطلب ادمه ی مطلب قبلی (قسمت اول: معرفی تلنت ها) هست که توضیحاتی داده شد
قسمت دوم: معرفی Glyph ها Glyph ها هم دقیقا مثل Talent ها که گفتیم طبق شرایط مختلف تغییر میکنن. این شرایط در مرحله اول شامل Tip بازی هست. اینکه داخل BG هستیم، در حال بازی 2v2 هستیم یا 3v3 یا ... مرحله بعد آنالیز کنیم که حریف یا حریف های مقابل ما دارای چه Talent و چه Specialization ای هستن پارتنر خودمون تا Map ای که بازی میکنیم دخیل تو این تصمیم گیریا هستن. یکی از ویژگی های خوبه پچ پاندا یا پاندا به بعد همین هست که ما قبل از شروع شدن بازی 2v2 یا 3v3 یا ... امکان تشخیص Talent و Specialization حریف یا حریف های مقابلمون رو داریم و همچنین امکان تعویض گزینه های Talent مون و Glyph هامون برامون فراهم شده. (این نشونه ی تخصصی تر شدن بازی PvP از این پچ به بعد هست که لذت دوچندانی رو برای پلایر ها فراهم کرده) نکته قابل توجه اینه که Glyph ها و Talent هامون در خیلی موارد رابطه ی مستقیمی با هم دارن و خیلی جاها از هم دیگه پشتیبانی میکنن. پس انتخاب های ما (Glyph ها و Talent ها) خیلی مهم تر از اون چیزی هست که تا به حال گفتیم. بخاطر همین تا الان مفصل معرفی کردیم، تا بتونیم بعدا راحت راجع بهشون صحبت کنیم. [Glyph of Inner Sanctum] خاصیت اول: زمانی که شما به روی Inner Fire هستید 6% کمتر Spell Damage خواهید خورد (فقط Spell Damage) خاصیت دوم: زمانی که شما به روی Inner Will هستید 6% سرعت Movement تون اضافه خواهد شد [Glyph of Inner Fire] خاصیت: مقدار Armor شما به اندازه ی 50% از کل Armor فعلی شما بیشتر خواهد شد (توضیح: Armor فقط مربوط به Physical Damage شما میشه) [Glyph of Fade] خاصیت: زمانی که از Fade استفاده کنید 10% کمتر All Damage خواهید خورد (هم Spell Damage هم Physical Damage) [Glyph of Mass Dispel] خاصیت: به شما قابلیت این رو میده Mass Disple شما علاوه بر پاک کردن Buff ها و Debuff های Magic که وظیفه اش هست Buff ها و Debuff های Magic ای که به صورتی عادی پاک بشو نیستن هم از بین ببره. مثل: اسپل Ice Block از Mage مثل: Divine Shield از Paladin (توضیح: درسته Ice Block و Divine Shield از جنس Magic هستند ولی به صورت عادی Disple نشده و شما در صورت لزوم نیاز دارید تا با این گلیف Mass Disple خودتون رو تقویت کنید) [Glyph of Penance] خاصیت: به شما امکان استفاده از اسپل Penance در هنگام راه رفتن رو میده ولی 20% بیشتر نسبت به قبل Mana مصرف خواهد کرد [Glyph of Power Word: Shield] خاصیت: 20% از مقداری که شیلد شما قرار هست Absorb کنه تبدیل به Heal خواهد شد (توضیح: PW:S شما نسبت به مقدار SP Power تون گنجایش 100K رو داره، با وجود این Glyph شما 80K شیلد خواهید شد و 20K هیل) [Glyph of Prayer of Mending] خاصیت: اسپل Prayer of Mending شما که قرار به هیل کردن 5 نفر هست به 4 نفر کاهش پیدا کرده ولی شارژ اول که مختص به Target یا خودتون هست 60% قوی تر خواهد شد [Glyph of Focused Mending] خاصیت: اسپل Prayer of Mending شما تمام شارژ های خودش که بین 5 نفر یا 4 نفر قراره تقسیم بشه رو بین خودتون و Target تون فقط تقسیم خواهد کرد [Glyph of Reflective Shield] خاصیت: 70% از مقدار Damage ای که PW:S شما Absorb میکنه به صورت Damage بر میگرده به حریف (توضیح: شیلدی با گنجایش 100K تا زمانی که از بین بره 70K به حریف Damage داده) [Glyph of Renew] خاصیت: اسپِل Renew شما 33% قوی تر خواهد شد ولی زمان کمتر روی شما خواهد موند (3 ثانیه کمتر) [Glyph of Shadow Word: Death] خاصیت: شما برای استفاده از SW: Death دیگه نیاز به کمتر از 20% Health حریفتون ندارید (توضیح: این Spell در حالت معمولی همیشه خاموش هست و فقط زمانی روشن خواهد شد که Health حریف شما زیر 20% باشه) (راجع به تکنیک این Glyph صحبت میکنیم) [Glyph of Smite] خاصیت: زمانی که Target شما آغشته به Holy Fire باشه اسپل Smite شما 20% بیشتر Damage خواهد داد [Glyph of Weakened Soul] خاصیت: 2 ثانیه از زمان Weakened Soul کم خواهد شد (توضیح: Weakened Sould یک Debuff ای هست که تا وقتی روتون باشه مانع استفاده دوباره از PW:S میشه) (یادآوری: اسپل های دیگه هم وجود داره که زمان Weakened Soul شما رو با هر بار استفاده کم تر میکنه) (یادآوری دوم: تلنتی که یک PW:S به شما بدون در نظر گرفتن Weakened Soulخواهد بخشید هم معرفی کردیم) (تو قسمت های بعد راجع یادآوری اول صحبت میکنیم) [Glyph of Binding Heal] خاصیت: اسپل Binding Heal شما که فقط خودتون و Target رو به اندازه قدرت خودش قرار بود Heal کنه، با مصرف کردن 35% مانای بیشتر نفر سومی رو هم Heal خواهد کرد، به شرطی که این نفر سوم در فاصله ی بیشتر از 20 یاردی شما نباشه. [Glyph of Fear Ward] خاصیت: 1 دقیقه از Cooldown اسپل Fear Ward شما کم خواهد کرد (از این گلیف یک سو استفاده در Arena میشه کرد که بهش میرسیم) [Glyph of Leap of Faith] خاصیت: وقتی با اسپل Leap of Faith قصد نجات دادن کسی رو دارید با وجود این Glyph تمام Debuff هایی که موجب Slow شدن Target هستن از بین خواهند رفت. [Glyph of Psychic Scream] خاصیت: تمام افرادی که توسط Psyfiend یا Psychic Scream فی-یر (Fear) میشن سر جای خودشون ثابت خواهند ماند (توضیح اول: معمولا وقتی شما کسی رو Fear میدین اون شخص بدون هدف و غیر قابل پیش بینی از این طرف به آن طرف جا به جا خواهد شد، در بعضی مواقع از محدوده دسترسی شما خارج میشود و باعث دردسر شما یا یارتون میشه که این Glyph یکی از اهدافش جلو گیری از این حالت هست) (توضیح دوم: افراد Fear خواهند شد، ولی در مدت زمانی که در Fear هستند از این سو به آن سو جا به جا نخواهند شد) (البته فواید دیگه هم داره که بهش میرسیم بعدها) [Glyph of Scourge Imprisonment] خاصیت: کاهش 1 ثانیه از Casting اسپل Shuckle Undead (راجع به کارایی این Glyph و موقعیت هایی که استفاده میشه صحبت میکنیم) معرفی Glyph ها اینجا تموم میشه
به زودی میریم سراغ معرفی کامل Spell Book که نکته های ریز بسیاری درونشون وجود داره Virgin
قسمت سوم بخش اول - VIRGIN - 2016/06/12 سلام به همه دوستان
این مطلب ادامه ی 2 مطلب قبل هست
یعنی معرفی Glyph ها و Talent ها که به اتمام رسید
پیشنهاد میکنم اگر علاقه به مطالعه ی این مطلب دارید از قسمت اول شروع کنید
قسمت سوم: معرفی کامل Spell Book بخش اول: معرفی Passive ها Spell Book شامل یک سری Magic های Passive هست و یک سری Magic های Active Magic های Passive (غیر فعال) Magic های Active (فعال) مجیک های غیر فعال فقط به هیرو اعمال میشن (یا استفاده شدنی نیست و همیشه هستن، یا به صورت مستقیم استفاده نمیشن) مجیک های فعال شامل واکنش ها میشن (استفاده مستقیم) Passive ها بسیار مهم بوده و بدون دانش اینکه دقیقا چه کاری انجام میدن ما Player کاملی نخواهیم بود. [Train of Thought] خاصیت اول: هر بار که با Greater Heal کسی رو Heal میکنید 5 ثانیه از کول دان Inner Focus کاسته میشود. خاصیت دوم: هر بار که با Smite کسی رو Damage میدین5 ثانیه از کول دان Penance کاسته میشود.. [Strength of Soul] خاصیت: هر بار که با Greater Heal یا Flash Heal یا Heal کسی رو Heal میکنید 2 ثانیه از مدت Weakened Soul کاسته میشود. [Spiritual Healing] خاصیت: با وجود این Passive سپِل های Flash Heal و Binging Heal و Renew و Prayer of Mending شما 25% قوی تر هستند. [Rapture] خاصیت اول: PW: Shield شما بدون کول دان هست و 25% کمتر Mana مصرف خواهد کرد. خاصیت دوم: هر دفعه که PW: Shield شما به صورت کامل Absorb شود یا Disple شود به انداز مقدار مانای PW: Shield به شما بر خواهد گشت (هر 12 ثانیه یک بار) [Mysticism] خاصیت: تقویت کل Intellect به اندازه 5% [Meditation] خاصیت: Spirit در حالت عادی موظف است فقط زمانی که در Combat نیستید شروع به برگرداند مانای شما کند ولی با وجود این Passive مانای شما در Combat هم توسط Spirit به مقدار 50% بر خواهد گشت. [Grace] خاصیت: هیلینگ شمارو به روی Target به مقدار 10% تقویت میکنه -تا 3 مرتبه ارتقاع پیدا میکه (30% تقویت) با هر بار Cast -مدت زمانی که روی Target میمونه 15 ثانیه -هر بار که Cast میکنید روی تارگت در هر مرتبه ای که باشه زمان از دوباره Refresh میشه -اسپل هایی که این Passive رو روشن میکنه: Penance, Flash Heal, Greater Heal و Heal [Focused Will] خاصیت: در صورت روشن شدن 15% مقدار Damage ای که میخورید رو پایین میاره. -با اصابت هر Damage ای که مقدارش بیشتر از 10% از کل Health شما باشه روشن خواهد شد. -همچنین با اصابت هر Damage ای که Critical باشه روشن هم خواهد شد. (به غیر از Critical هایی که توسط Damage Over Time به شما اصابت میکند) -این Passive تا 2 مرتبه ارتقاع پیدا میکنه (30% کمتر Damage میخورید) -مدت زمانی که روی شما خواهد بود از لحظه ی اصابت Damage های گفته شده با شما 8 ثانیه خواهد بود و قابلیت Refresh شدن زمان را دارد. [Evangelism] خاصیت: تقویت کردن Healing و Damaging اسپل های Penance, Smite و Holy Fire تا 4% خاصیت دوم: کمتر کردن مصرف Mana ی اسپل های Penance, Smite و Holy Fire تا 6% -این Passive با Cast کردن Penance, Smite و Holy Fire بر روی Enemy روشن خواهد شد. (توضیح: فقط با Damage دادن توسط اسپل هایی که گفته شد) -این Passive با هر بار Cast تا 5 مرتبه ارتقاع پیدا خواهد کرد. (توضیح: خاصیت اول تا 20% تقویت خواهد شد) (توضیح: خاصیت دوم تا 30% تقویت خواهد شد) (همچنین این Passive با اسپل Archangel رابطه ی مستقیم داشته و پیش نیاز این اسپل هست که خواهیم گفت) [Divine Fury] خاصیت: Hit Raiting شما رو به 15% میرسونه. (پریست Discipline و Holy از Hit Raiting بی نیاز هستند، چه برای PvP و چه باری PvE) [Divine Focus] خاصیت: Push back شما رو در هنگام اصابت هر ضربه ای هنگام Casting تا 70% کاهش میده. (Push Back همان عقب رانده شدن Casting و Channeling هنگام اصابت ضربه هست) [Divine Aegis] خاصیت اول: با هر بار Heal شدن شما توسط اسپل های Healing یا Damaging که Critical باشند، به مقدار همان Healing ای که دریافت میکنید به روی شما یا Target شیلدی ایجاد خواهد کرد. خاصیت دوم: PW: Shield شما قابلیت Critical شدن رو داره. -تا 15 ثانیه خاصیت اول یعنی Divine Aegis به روی شما یا Target خواهد بود و قابلیت Refresh شدن رو داره. -همینطور تمام شیلدی که شما قرار هست از Healing های Critical خودتون دریافت کنید قابلیت جمع شدن رو داره. (توضیح: این گنجایش طبق مقدار Helath شما محاسبه خواهد شد) (توضیح: هرچی Health شما بیشتر سقف مقدار گنجایش یا بانک این شیلد هم بیشتر) (در آخر این مطلب به مهم بودن این Passive اشاره خواهیم کرد) [Borrowed Time] خاصیت: کاهش مدت زمان Casting یا Channeling تا 15% برای فقط یک اسپل. -بعد از استفاده از PW: Shield روشن خواهد شد. -تا 6 ثانیه بیشتر روی شما نخواهد ماند. [Atonement] خاصیت: وقتی با Smite, Holy Fire یا Penance کسی رو Damage بدین Friend های داخل Party یا Raid رو به اندازه ی 90% از کل مقدار هر Damage هیل خواهید کرد. توضیح: اگر شما داخل Raid یا Party نباشید این Passive به روی خودتون ولی به میزان 50% اعمال خواهد شد. [Mastery: Shield Discipline] میدونید که Mastery هر Specialization یک Passive هست. که ما توسط Enchant ها Socket ها یا Item ها قادر به تقویت کردن این Passive هستیم. ممکن بود Mastery ما در این Specialization یک Passive دیگه ای باشه ولی در حال حاضر Shield Discipline به عنوان Mastery ما توسط بلیزارد انتخاب شده. Shield Discipline دارای 2 خاصیت هست. خاصیت اول: قدرت PW: Shield شما رو به مقدار 12% تقویت خواهد کرد. خاصیت دوم: قدرت Healing شما رو به مقدار 6% تقویت خواهد کرد. (Shielding در الویت هست) حالا با در نظر داشتن این نکته که این Passive یعنی Shield Discipline به عنوان Mastery ما انتخاب شده شما با هر قدر تقویت کردن Mastery خودتون در واقع این Passive رو تقویت کردید. اگر شما Mastery خودتون رو تقویت کنید: یعنی این پسیو PW: Shield شما رو بیشتر از 12% تقویت خواهد کرد. یعنی این پسیو هیلینگ شما رو بیشتر از 6% تقویت خواهد کرد. و شما برای اینکه بدونید این Passive چقدر PW: Shield و Healing شما رو توسط Mastery تقویت کرده خیلی راحت میتونید به Spell Book مراجعه کرده و نشانگر Mouse رو روی این Passive ببرید عدد اول مربوط به مقدار تقویت PW: Shield هست. عدد دوم مربوط به مقدار تقویت کل Healing شما هست. ما برای Hero خودمون بعد از Intellect و Spirit که به ترتیب واجب ترین Stat ها هستن قادر به انتخاب یک Stat سوم هستیم تا بتونیم اون رو تقویت کنیم. این Stat که بعد از Intellect و Spirit قرار میگیره میتونه از بین 3 گزینه انتخاب بشه. این 3 گزینه چیزی نیست جز : Haste Raiting: با تقویت کردن این Stat شما به همان میزان Casting ها و Channeling های کوتاه تر یا سریع تری خواهید داشت. Mastery Raiting: با تقویت کردن این Stat شما Passive ای که در هر Specialziation به عنوان Mastery انتخاب شده رو تقویت خواهید کرد. Critical Chance: با تقویت کردن این Stat شما شانس Extra Damage و Extrea Heal بیشتری خواهید داشت. توضیح: Extra Heal یا Extra Damage به شما مقدار اضافی یا مقدار بیشتری از مقدار معمولی Healing و Damaging میده. نکته ی قابل توجه راجع به Critical این هست که برخی از Passive های Class ها با Critical گره خورده. این به این معنی هست که تا زمانی که شما Critical هیل یا دمیج نداشته باشید ممکن هست یکسری Passive های شما به هیچ عنوان فعال نشده و بی مصرف خواهد موند. برای این Specialization همیشه Player ها بر سر یک 2 راهی میمانند که آیا Mastery بهتر بوده یا Critical Chance ؟ یعنی Player ها بعد از Intellect و Spirit نمیدونن که کدوم یک از این 2 تا رو به عنوان Stat اصلی خودشون انتخاب کنن. Mastery Raiting یا Critical Chance
یکسری ها Mastery که Passive ای به نام Shield Discipline رو تقویت میکنه، انتخاب کرده که PW: Shield و Healing خودشون رو قوی تر کنن. یکسری ها هم Critical Chance رو انتخاب میکنن که علاوه بر Extra Healing و Extra Damaging به شما امکان روشن شدن Passive ای اصلی و مهم به نام Divine Aegis رو میده. Divine Aegis رو توضیح دادیم. هر دو Stat هدف هایی مشترک دارند ولی به شیوه های مختلف هدف اول: Shielding شما رو قوی تر میکنن. هدف دوم: Healing شما رو قوی تی میکنن. تقویت Shielding Mastery: طبق گفته ی Passive مورد نظر PW: Shield شما تقویت خواهد شد. Critical Chance: هربار که Healing شما Extra میشه Divine Aegis روشن خواهد شد. تقویت Healing Mastery: طبق گفته ی Passive مورد نظر تمام Healing های شما تقویت خواهد شد. Critical Chance: به صورت Random و شانسی به شما Cast های Extra میده که Healing شما تقویت خواهدشد. (Haste Raiting عملا در این پچ با توضیحاتی که درباره ی Mastery و Critical Chance داده شد کم ارزش تر بوده و در نتیجه بی مصرف خواهد بود) پس Mastery و Critical Chance هر دو کاری مشابه انجام میدهند. ولی واقعا کدوم یک ماثر تر و قویتر عمل میکنن ؟ چند فاکتور رو بررسی میکنیم: -در هر کدوم از این Stat ها Healing اولویت نداشته و اول از همه Shielding مد نظر هر دو هست. -شیلد Divine Aegis سه برابر گنجایش Absorb بیشتری نسبت به PW: Shield داره. -PW: Shield از لحاظ Cool Down محدود بوده و قابل Disple شدن هست در صورتی که Divine Aegis اینطور نیست. -هر دو از لحاظ مدت زمانی که روی شما خواهند موند یکی هستند. -Divine Aegis نیاز به Use کردن مستقیم توسط شما نداره و در نتیجه Global Cooldown ای برای این شیلد نخواهید داشت. -Divine Aegis در صورت کم بودن Crit روشن نخواهد شد یا نمیشه روش حساب کرد و در این صورت شما فقط PW: Shield رو خواهید داشت. -ولی اگر روی Divine Aegis تمرکز کنید و با تقویت Crit بتونید به حدی برسونید که قابل استفاده باشهعلاوه بر PW: Shield شیلد Divine Aegis که به مراتب قوی تر هم هست رو خواهید داشت. -مستری PW: Shield شما رو به طور مثال از 90K Absorb به 100K Absorb میرسونه و شاهد فرق چشم گیری نخواهد بود. -ولی Divine Aegis با توجه به میزان Health شما گنجایش خواهد داشت، به طور مثال با 500K Health شیلد Divine Aegis شما 300K گنجایش داره. -مقدار PW: Shield ها با هم جمع نمیشوند، یعنی اگر روی شما PW: Shield باشه و دوباره از این شیلد استفاده کنید شیلد قبلی به کل پاک شده و شیلد جدید شما جایگزین میشه، ولی Divine Aegis تا گنجایشی که گفته شد قابل جمع شدن هست. (هر بار که Extra Heal داشته باشید به مقدار Divine Aegis اضافه خواهد شد و شیلد قبلی پاک نخواهد شد) -و از همه مهم تر PW: Shield هم نیز قابلیت Critical شدن رو داره و با وجود Critical بالا شما هم Divine Aegis رو داشتید و هم PW: Shield خودتون رو قوی تر کردید. (یعنی همون کاری که Mastery قرار بود انجام بده) و مسائل دیگه ... شما خودتون هم میتونید از این قبیل سبک سنگینی هارو انجام بدید و به یک نتیجه ای برسید که Critical Chance بهتر هست یا Mastery Raiting. من به شما Critical Chance رو پیشنهاد میکنم. امیدوارم مفید بوده باشه و مطالب جدیدی رو برداشت کرده باشید و با دانش بیشتری به بازی ادامه بدین
چرا که یکی از فاکتور های مهمی که شما رو نسبت به حریف برتری میده دانش شماست
مطلب بعدی مربوط میشه به بخش دوم همین قسمت یعنی معرفی اسپل های Active
موفق باشید
Virgin
RE: Discipline PvP توسط Virgin در پچ 5.4.8 - Ddarknes - 2016/06/12 سلام دوست عزیز شما یک کپی از این مطالب رو توی جاهای مختلف و مربوطه عنوان کردین بعد دوباره اینجا همه رو به نام خودتون یه موضوع درست کردین احساس میکنم این حرکت شما داره انجمن رو تبدیل به وبلاگ شخصی خودتون تبدیل میکنه !!!!! RE: Discipline PvP توسط Virgin در پچ 5.4.8 - VIRGIN - 2016/06/12 (2016/06/12، 09:36 AM)Ddarknes نوشته است: سلام دوست عزیز سلام من احساس کردم این مطالب به هیچ وجه مناسب اون تاپیک نیست و ازونجا حذف کرده و تو یک تاپیک مجزا گذاشتم همینطور دلیل دیگه این کار به خاطر سریالی بودن آموزش هاست و باید تمام متمرکز یکجا باشن. دلیل دیگه ای هم که داره اینه که آموزش راجع به پریست زیاد هست تو این زمینه اما من به هیچ وجه هیچکدوم رو نپسندیده و هیچ کدوم با این حوصله و سلیقه نوشته نشده هدف من آموزش هست و اگر شما با اسم تاپیک مشکل دارید بنده عوضش میکنم. اسم من به عنوان یک "برند" فقط میتونه باشه که آموزش هام بی نام نباشه. به هر حال دارم زحمت میکشم و کسی به این شکل این کار رو انجام نمیده، حالا بعدا که جلو تر بره متوجه میشید. |