اخطار‌های زیر رخ داد:
Warning [2] count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable - Line: 866 - File: showthread.php PHP 7.3.33 (Linux)
File Line Function
/showthread.php 866 errorHandler->error



انجمن WOWZONE
در مورد لجیون...
2017/08/07، 12:03 AM

سلام به همگی
این تاپیک رو باز کردم تا در آستانه ی ران شدن پچ لجیون چند نکته رو عرض کنم که حاصل تجربه ی شخصی خودمه.آمیدوارم مورد توجه پلیر ها و صد البته تیم مدیریت قرار بگیره.
چون ممکنه طولانی بشه مجبورم عنوان ها رو شماره گذاری کنم.قبلا از اینکه دوستان 
وقت میگذارید و میخونید ممنونم.

۱ـ اولین نکته اینکه برای داشتن یک سرور نرمال باید در هر دو بخش PVE و PVP  به طور یکسان پیشرفت حاصل بشه. (همونطور که در تاپیک یکی از دوستان هم گفتم اصولا Racial های الاینس برای PVP و Racial های نژاد های هورد بیشتر برای PVE مناسب هستند و  این ساده ترین ودر عین حال اصلی ترین دلیل به هم خوردن نظم جمعیتی در سرور هست.) در بخش PVE طبق روال معمول فیکس شدن باس ها و دراپ شدن ایتم ها خود به خود باعث طولانی شدن پروسه ی حرکت مستمر بازیکنان در گروه Horde میشه ولی در مقابل ایتم های PVP که تقریبا برای گرفتن بالاترین لولش یعنی آیتم های آرنا که حدودا ۳۰ هزارتا کانکوئست پونت میخواد با این نرخ که در پچ MOP دیدیم کار تقریبا ۴۵ الی ۵۰ روز بود گرفتنش و این بیانگر عمق فاجعه بود که الاینس بودن حداکثر بازدهیش ۲ ماه هست ولی هورد بودن تا آخر پتچ جای پیشرفت داشته باشه و آیتم جدید بگیره .با سازوکار گرفتن آیتم های آرنا تو پچ لجیون آشنایی ندارم چون هنوز بازی نکردم ولی از تیم وو زون صمیمانه خواهش میکنم چنانچه آیتم های آرنا قراره طی چند سیزن آزاد بشه مثل پچ قبل، حتما زمانبندی رعایت بشه و میزان دریافت حداکثر کانکوئست پوینت طوری تنظیم بشه کهاتقریبا۷۵ درصد از زمان در نظر گرفته شده برای طول مدت اون سیزن رو پر کنه. مثلا اگه تو همین  پچ MOP تو سه سیزن ایتم های ۴۹۶ و ۵۲۲ و ۵۵۰ آزاد شد و طول مدت دو سیزن اول هر کدوم ۶ ماه بود باید ماکسیمم دریافت کانکوئست پوینت در بالاترین رنک  ۱۸۷۵ می بود تا ۴ ماه طول بکشه فول شدن و برای سیزن آخر این میزان میرسید به هفته ای ۷۵۰ تا فول آرنا شدن تقریبا ۱۰ ماه طول بکشه. شاید مضحک باشه در نگاه اول ولی دقیقا همین روشه که الاینس رو تا اخر پتچ میتونست سرپا نگه داره.به چز این دلیل، این کار مزایای بزرگ دیگه ای هم داشت. مثلا برای ما که RBG نداشتیم این روند کند و تدریجی فول آرنا شدن باعث میشد اختلاف آیتم لول پلیر ها تو BG  کمتر بشه ، چون از یه طرف سریع HONOR میگرفتند و فول BG میشدند از طرفی کسایی که آیتم آرنا داشتند راه طولانی تری برای فول شدن طی میکردند ساده ترش این که یکی که تازه لولش مکس شده و میاد BG ظرف ۱ هفته فول BG میشد ولی تو همین مدت کسی که دنبال آیتم آرنا بود هیچ آیتمی اضافه نمیکرد و این BG ها رو خود به خود یکنواخت تر میکرد. اما چیزی که ما دیدیم تو MOP دقیقا برعکس این بود. ینی منبع خوب دریافت Honor که یکیش کوئست های دیلی تو Tol Barad بود از دست رفت(شاید با این فکر که BG ها شلوغ تر بشه که اتفاقا بر عکس نتیجه میده و داد!!!!) و در مقابل  CP که بی رویه دریافت میشد.

۲ـ دیدم نوشته شده بود تو پچ جدید قراره XP برای همه ۱۰ برابر بشه و تو این مدت اکانت ویژه نداریم. دومین نکته و البته درخواست من از وو زون اینه که این کار رو یک هفته به تاخیر بندازه یعنی هفته ی اول ران شدن پچ لجیون نه اکانت ویژه ای بشه ساخت و نه XP چند برابر دریافت کرد و میزان گرفتن XP ×۱ باشه. این کار اولا که بزرگترین لطف در حق بازیکن های قدیمیه چون برتری و مزیتشون تو حافظشونه و تسلطشون به کوئست ها و به نحوی Lore Master بودنشون. دوم اینکه کسایی که دیر تر بازی به دستشون میرسه نیاز نیست دلواپس باشند که عقب بمونند.سوم اینکه بازیکن ها چون از  پچ WOD جهش میکنند با اسپل های جدید و TT آشنا میش ندو همینطور این کار بهترین روش تسلط بر کلاس هاست. خود من مانک رو اول پچ ۵ بدون اکانت ویژه ظرف ۱ هفته  رسوندم به لول ۹۰.و در این مسیر به اسپل هام کاملا مسلط شدم و این بهترین آموزش گام به گام یادگیری کلاس هست. چهارم اینکه ظرف مدت ۱ هفته تا پلیر ها برسن به همون حدود لول ۹۰ سرور زمان داره برا فیکس کردن و رفع اشکالات ابتدایی تا اینکه روز اول ران شدن لجیون بخواد BG استارتکنه که معمولا با فیکس نبودن اسپل ها و ... چپ و راست باید جوابگوی بازیکنان باشه.ولی در هفته دوم با XP ۱۰ برابر همه، سریع مکس میشن و این کار گرفتن تایم به نفع سرور هست در جهت بهبود ارائه پچ. و همینطور این کار باعث ماندگاری بشتر بازیکنان میشه چون هر چیزی که سخت به دست بیاد ماندگار میشه و هم تجربه میشه هم رها نمیشه و تعهد ایجاد میکنه. 

۳ـ یکی دیگه از دلایلی که منجر به سردی بازیکنا میشه همین داشتن هیرو های Alt هست که اکثرا به خاطر مناسبت هایی که وو زون XP Bonus میده یا با اکانت ویژه کردن طرف ۱۰ تا هیرو میسازه...اینا همه باعث خراب شدن جو بازی و گرایش بازیکنا به خرید و فروش هیرو میشه که در کل مثبت نیست برای سرور..من با اصل قضیه مخالف نیستم ولی اگه ترتیبی اتخاذ بشه که دریافت XP بیشتر به دلیل مناسبت ها یا خرید از سایت به جای کل اکانت به یک هیروی خاص داده بشه این مشکل رفع میشه یعنی در یک مناسبت یا خرید از سایت برای افزایش XP در سایت مشخص کنه که  به کدام هیروی اکانت منتقل بشه و در هر اکانتفقط به یک هیرو این قابلیت اهدا بشه مثل خرید ماونت یا آیتم ...درسته که شاید طرف اکانت های بیشتری بسازه که این رو دور بزنه ولی ساخت اکانت و ایمیل و ... خودش به نحوی عامل بازدارنده هست و این کار باعث ارزشمند شدن هیرو ها میشه و دیگه نمیبینیم هیروی فول آیتم تو فروشگاه با این قیمت های پایین به فروش برسه.

۴ـ نکته ی آخر هم اینکه کما فی السابق خواهشمندم از تیم وو زون که تمامی پرتال ها، .Z ، اینستنت شدن فلای تاکسی ها و هر چیزی که برای راحت شدن بازی ایجاد شده رو حذف کنه... یادمه تو کاتا ۴ ماه تمام وقت گذاشتم برای گرفتن Recipe برای Vial of sands (باهیرو Stormguard) و بیشتر وقتم صرف همین پرواز با تاکسی ها شد. اما تو پچ پاندا یکی از دلایلی که زده شدم از پچ همین بود که میدیدم حاصل ۴ ماه زحمتم برای یه کسی که تازه شروع کرده شاید ظرف ۱ هفته قابل دسترسی باشه!!! قبلا هم گفتم بذارید بازیکن ها بازی و داستان بازی و سختی هاشو، مزیت های جانبی هر کلاس و رو با تمام وجود حس کنند تا ببینید نتیجه اش رو. درسته که شاید عده ی زیادی مخالفت کنند ولی این در نهایت به نفع سرور هست..چون گامی در جهت بالانس شدن سروره.
 
در نهایت ممنون از کسایی که خوندن این متن رو و همینطور عرض تشکر و خسته نباشید به تیم وو زون به خاطر همه زحماتشون.
پاسخ

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 3 مهمان