2016/06/12، 02:43 AM
سلام به همه دوستان
این مطلب ادمه ی مطلب قبلی (قسمت اول: معرفی تلنت ها) هست که توضیحاتی داده شد
قسمت دوم: معرفی Glyph ها
Glyph ها هم دقیقا مثل Talent ها که گفتیم طبق شرایط مختلف تغییر میکنن.
این شرایط در مرحله اول شامل Tip بازی هست.
اینکه داخل BG هستیم، در حال بازی 2v2 هستیم یا 3v3 یا ...
مرحله بعد آنالیز کنیم که حریف یا حریف های مقابل ما دارای چه Talent و چه Specialization ای هستن
پارتنر خودمون تا Map ای که بازی میکنیم دخیل تو این تصمیم گیریا هستن.
یکی از ویژگی های خوبه پچ پاندا یا پاندا به بعد همین هست که ما قبل از شروع شدن بازی 2v2 یا 3v3 یا ... امکان تشخیص Talent و Specialization حریف یا حریف های مقابلمون رو داریم و همچنین امکان تعویض گزینه های Talent مون و Glyph هامون برامون فراهم شده.
(این نشونه ی تخصصی تر شدن بازی PvP از این پچ به بعد هست که لذت دوچندانی رو برای پلایر ها فراهم کرده)
نکته قابل توجه اینه که Glyph ها و Talent هامون در خیلی موارد رابطه ی مستقیمی با هم دارن و خیلی جاها از هم دیگه پشتیبانی میکنن.
پس انتخاب های ما (Glyph ها و Talent ها) خیلی مهم تر از اون چیزی هست که تا به حال گفتیم.
بخاطر همین تا الان مفصل معرفی کردیم، تا بتونیم بعدا راحت راجع بهشون صحبت کنیم.
[Glyph of Inner Sanctum]
خاصیت اول: زمانی که شما به روی Inner Fire هستید 6% کمتر Spell Damage خواهید خورد (فقط Spell Damage)
خاصیت دوم: زمانی که شما به روی Inner Will هستید 6% سرعت Movement تون اضافه خواهد شد
[Glyph of Inner Fire]
خاصیت: مقدار Armor شما به اندازه ی 50% از کل Armor فعلی شما بیشتر خواهد شد
(توضیح: Armor فقط مربوط به Physical Damage شما میشه)
[Glyph of Fade]
خاصیت: زمانی که از Fade استفاده کنید 10% کمتر All Damage خواهید خورد (هم Spell Damage هم Physical Damage)
[Glyph of Mass Dispel]
خاصیت: به شما قابلیت این رو میده Mass Disple شما علاوه بر پاک کردن Buff ها و Debuff های Magic که وظیفه اش هست Buff ها و Debuff های Magic ای که به صورتی عادی پاک بشو نیستن هم از بین ببره.
مثل: اسپل Ice Block از Mage
مثل: Divine Shield از Paladin
(توضیح: درسته Ice Block و Divine Shield از جنس Magic هستند ولی به صورت عادی Disple نشده و شما در صورت لزوم نیاز دارید تا با این گلیف Mass Disple خودتون رو تقویت کنید)
[Glyph of Penance]
خاصیت: به شما امکان استفاده از اسپل Penance در هنگام راه رفتن رو میده ولی 20% بیشتر نسبت به قبل Mana مصرف خواهد کرد
[Glyph of Power Word: Shield]
خاصیت: 20% از مقداری که شیلد شما قرار هست Absorb کنه تبدیل به Heal خواهد شد
(توضیح: PW:S شما نسبت به مقدار SP Power تون گنجایش 100K رو داره، با وجود این Glyph شما 80K شیلد خواهید شد و 20K هیل)
[Glyph of Prayer of Mending]
خاصیت: اسپل Prayer of Mending شما که قرار به هیل کردن 5 نفر هست به 4 نفر کاهش پیدا کرده ولی شارژ اول که مختص به Target یا خودتون هست 60% قوی تر خواهد شد
[Glyph of Focused Mending]
خاصیت: اسپل Prayer of Mending شما تمام شارژ های خودش که بین 5 نفر یا 4 نفر قراره تقسیم بشه رو بین خودتون و Target تون فقط تقسیم خواهد کرد
[Glyph of Reflective Shield]
خاصیت: 70% از مقدار Damage ای که PW:S شما Absorb میکنه به صورت Damage بر میگرده به حریف
(توضیح: شیلدی با گنجایش 100K تا زمانی که از بین بره 70K به حریف Damage داده)
[Glyph of Renew]
خاصیت: اسپِل Renew شما 33% قوی تر خواهد شد ولی زمان کمتر روی شما خواهد موند (3 ثانیه کمتر)
[Glyph of Shadow Word: Death]
خاصیت: شما برای استفاده از SW: Death دیگه نیاز به کمتر از 20% Health حریفتون ندارید
(توضیح: این Spell در حالت معمولی همیشه خاموش هست و فقط زمانی روشن خواهد شد که Health حریف شما زیر 20% باشه)
(راجع به تکنیک این Glyph صحبت میکنیم)
[Glyph of Smite]
خاصیت: زمانی که Target شما آغشته به Holy Fire باشه اسپل Smite شما 20% بیشتر Damage خواهد داد
[Glyph of Weakened Soul]
خاصیت: 2 ثانیه از زمان Weakened Soul کم خواهد شد
(توضیح: Weakened Sould یک Debuff ای هست که تا وقتی روتون باشه مانع استفاده دوباره از PW:S میشه)
(یادآوری: اسپل های دیگه هم وجود داره که زمان Weakened Soul شما رو با هر بار استفاده کم تر میکنه)
(یادآوری دوم: تلنتی که یک PW:S به شما بدون در نظر گرفتن Weakened Soulخواهد بخشید هم معرفی کردیم)
(تو قسمت های بعد راجع یادآوری اول صحبت میکنیم)
[Glyph of Binding Heal]
خاصیت: اسپل Binding Heal شما که فقط خودتون و Target رو به اندازه قدرت خودش قرار بود Heal کنه، با مصرف کردن 35% مانای بیشتر نفر سومی رو هم Heal خواهد کرد، به شرطی که این نفر سوم در فاصله ی بیشتر از 20 یاردی شما نباشه.
[Glyph of Fear Ward]
خاصیت: 1 دقیقه از Cooldown اسپل Fear Ward شما کم خواهد کرد
(از این گلیف یک سو استفاده در Arena میشه کرد که بهش میرسیم)
[Glyph of Leap of Faith]
خاصیت: وقتی با اسپل Leap of Faith قصد نجات دادن کسی رو دارید با وجود این Glyph تمام Debuff هایی که موجب Slow شدن Target هستن از بین خواهند رفت.
[Glyph of Psychic Scream]
خاصیت: تمام افرادی که توسط Psyfiend یا Psychic Scream فی-یر (Fear) میشن سر جای خودشون ثابت خواهند ماند
(توضیح اول: معمولا وقتی شما کسی رو Fear میدین اون شخص بدون هدف و غیر قابل پیش بینی از این طرف به آن طرف جا به جا خواهد شد، در بعضی مواقع از محدوده دسترسی شما خارج میشود و باعث دردسر شما یا یارتون میشه که این Glyph یکی از اهدافش جلو گیری از این حالت هست)
(توضیح دوم: افراد Fear خواهند شد، ولی در مدت زمانی که در Fear هستند از این سو به آن سو جا به جا نخواهند شد)
(البته فواید دیگه هم داره که بهش میرسیم بعدها)
[Glyph of Scourge Imprisonment]
خاصیت: کاهش 1 ثانیه از Casting اسپل Shuckle Undead
(راجع به کارایی این Glyph و موقعیت هایی که استفاده میشه صحبت میکنیم)
معرفی Glyph ها اینجا تموم میشه
به زودی میریم سراغ معرفی کامل Spell Book که نکته های ریز بسیاری درونشون وجود داره
به زودی میریم سراغ معرفی کامل Spell Book که نکته های ریز بسیاری درونشون وجود داره
Virgin