2016/06/12، 03:11 AM
سلام به همه دوستان
این مطلب ادامه ی 2 مطلب قبل هست
یعنی معرفی Glyph ها و Talent ها که به اتمام رسید
پیشنهاد میکنم اگر علاقه به مطالعه ی این مطلب دارید از قسمت اول شروع کنید
قسمت سوم: معرفی کامل Spell Book
بخش اول: معرفی Passive ها
Spell Book شامل یک سری Magic های Passive هست و یک سری Magic های Active
Magic های Passive (غیر فعال)
Magic های Active (فعال)
مجیک های غیر فعال فقط به هیرو اعمال میشن (یا استفاده شدنی نیست و همیشه هستن، یا به صورت مستقیم استفاده نمیشن)
مجیک های فعال شامل واکنش ها میشن (استفاده مستقیم)
Passive ها بسیار مهم بوده و بدون دانش اینکه دقیقا چه کاری انجام میدن ما Player کاملی نخواهیم بود.
[Train of Thought]
خاصیت اول: هر بار که با Greater Heal کسی رو Heal میکنید 5 ثانیه از کول دان Inner Focus کاسته میشود.
خاصیت دوم: هر بار که با Smite کسی رو Damage میدین5 ثانیه از کول دان Penance کاسته میشود..
[Strength of Soul]
خاصیت: هر بار که با Greater Heal یا Flash Heal یا Heal کسی رو Heal میکنید 2 ثانیه از مدت Weakened Soul کاسته میشود.
[Spiritual Healing]
خاصیت: با وجود این Passive سپِل های Flash Heal و Binging Heal و Renew و Prayer of Mending شما 25% قوی تر هستند.
[Rapture]
خاصیت اول: PW: Shield شما بدون کول دان هست و 25% کمتر Mana مصرف خواهد کرد.
خاصیت دوم: هر دفعه که PW: Shield شما به صورت کامل Absorb شود یا Disple شود به انداز مقدار مانای PW: Shield به شما بر خواهد گشت
(هر 12 ثانیه یک بار)
[Mysticism]
خاصیت: تقویت کل Intellect به اندازه 5%
[Meditation]
خاصیت: Spirit در حالت عادی موظف است فقط زمانی که در Combat نیستید شروع به برگرداند مانای شما کند ولی با وجود این Passive مانای شما در Combat هم توسط Spirit به مقدار 50% بر خواهد گشت.
[Grace]
خاصیت: هیلینگ شمارو به روی Target به مقدار 10% تقویت میکنه
-تا 3 مرتبه ارتقاع پیدا میکه (30% تقویت) با هر بار Cast
-مدت زمانی که روی Target میمونه 15 ثانیه
-هر بار که Cast میکنید روی تارگت در هر مرتبه ای که باشه زمان از دوباره Refresh میشه
-اسپل هایی که این Passive رو روشن میکنه: Penance, Flash Heal, Greater Heal و Heal
[Focused Will]
خاصیت: در صورت روشن شدن 15% مقدار Damage ای که میخورید رو پایین میاره.
-با اصابت هر Damage ای که مقدارش بیشتر از 10% از کل Health شما باشه روشن خواهد شد.
-همچنین با اصابت هر Damage ای که Critical باشه روشن هم خواهد شد.
(به غیر از Critical هایی که توسط Damage Over Time به شما اصابت میکند)
-این Passive تا 2 مرتبه ارتقاع پیدا میکنه (30% کمتر Damage میخورید)
-مدت زمانی که روی شما خواهد بود از لحظه ی اصابت Damage های گفته شده با شما 8 ثانیه خواهد بود و قابلیت Refresh شدن زمان را دارد.
[Evangelism]
خاصیت: تقویت کردن Healing و Damaging اسپل های Penance, Smite و Holy Fire تا 4%
خاصیت دوم: کمتر کردن مصرف Mana ی اسپل های Penance, Smite و Holy Fire تا 6%
-این Passive با Cast کردن Penance, Smite و Holy Fire بر روی Enemy روشن خواهد شد.
(توضیح: فقط با Damage دادن توسط اسپل هایی که گفته شد)
-این Passive با هر بار Cast تا 5 مرتبه ارتقاع پیدا خواهد کرد.
(توضیح: خاصیت اول تا 20% تقویت خواهد شد)
(توضیح: خاصیت دوم تا 30% تقویت خواهد شد)
(همچنین این Passive با اسپل Archangel رابطه ی مستقیم داشته و پیش نیاز این اسپل هست که خواهیم گفت)
[Divine Fury]
خاصیت: Hit Raiting شما رو به 15% میرسونه.
(پریست Discipline و Holy از Hit Raiting بی نیاز هستند، چه برای PvP و چه باری PvE)
[Divine Focus]
خاصیت: Push back شما رو در هنگام اصابت هر ضربه ای هنگام Casting تا 70% کاهش میده.
(Push Back همان عقب رانده شدن Casting و Channeling هنگام اصابت ضربه هست)
[Divine Aegis]
خاصیت اول: با هر بار Heal شدن شما توسط اسپل های Healing یا Damaging که Critical باشند، به مقدار همان Healing ای که دریافت میکنید به روی شما یا Target شیلدی ایجاد خواهد کرد.
خاصیت دوم: PW: Shield شما قابلیت Critical شدن رو داره.
-تا 15 ثانیه خاصیت اول یعنی Divine Aegis به روی شما یا Target خواهد بود و قابلیت Refresh شدن رو داره.
-همینطور تمام شیلدی که شما قرار هست از Healing های Critical خودتون دریافت کنید قابلیت جمع شدن رو داره.
(توضیح: این گنجایش طبق مقدار Helath شما محاسبه خواهد شد)
(توضیح: هرچی Health شما بیشتر سقف مقدار گنجایش یا بانک این شیلد هم بیشتر)
(در آخر این مطلب به مهم بودن این Passive اشاره خواهیم کرد)
[Borrowed Time]
خاصیت: کاهش مدت زمان Casting یا Channeling تا 15% برای فقط یک اسپل.
-بعد از استفاده از PW: Shield روشن خواهد شد.
-تا 6 ثانیه بیشتر روی شما نخواهد ماند.
[Atonement]
خاصیت: وقتی با Smite, Holy Fire یا Penance کسی رو Damage بدین Friend های داخل Party یا Raid رو به اندازه ی 90% از کل مقدار هر Damage هیل خواهید کرد.
توضیح: اگر شما داخل Raid یا Party نباشید این Passive به روی خودتون ولی به میزان 50% اعمال خواهد شد.
[Mastery: Shield Discipline]
میدونید که Mastery هر Specialization یک Passive هست.
که ما توسط Enchant ها Socket ها یا Item ها قادر به تقویت کردن این Passive هستیم.
ممکن بود Mastery ما در این Specialization یک Passive دیگه ای باشه ولی در حال حاضر Shield Discipline به عنوان Mastery ما توسط بلیزارد انتخاب شده.
Shield Discipline دارای 2 خاصیت هست.
خاصیت اول: قدرت PW: Shield شما رو به مقدار 12% تقویت خواهد کرد.
خاصیت دوم: قدرت Healing شما رو به مقدار 6% تقویت خواهد کرد.
(Shielding در الویت هست)
حالا با در نظر داشتن این نکته که این Passive یعنی Shield Discipline به عنوان Mastery ما انتخاب شده
شما با هر قدر تقویت کردن Mastery خودتون در واقع این Passive رو تقویت کردید.
اگر شما Mastery خودتون رو تقویت کنید:
یعنی این پسیو PW: Shield شما رو بیشتر از 12% تقویت خواهد کرد.
یعنی این پسیو هیلینگ شما رو بیشتر از 6% تقویت خواهد کرد.
و شما برای اینکه بدونید این Passive چقدر PW: Shield و Healing شما رو توسط Mastery تقویت کرده خیلی راحت میتونید به Spell Book مراجعه کرده و نشانگر Mouse رو روی این Passive ببرید
عدد اول مربوط به مقدار تقویت PW: Shield هست.
عدد دوم مربوط به مقدار تقویت کل Healing شما هست.
ما برای Hero خودمون بعد از Intellect و Spirit که به ترتیب واجب ترین Stat ها هستن قادر به انتخاب یک Stat سوم هستیم تا بتونیم اون رو تقویت کنیم.
این Stat که بعد از Intellect و Spirit قرار میگیره میتونه از بین 3 گزینه انتخاب بشه.
این 3 گزینه چیزی نیست جز :
Haste Raiting: با تقویت کردن این Stat شما به همان میزان Casting ها و Channeling های کوتاه تر یا سریع تری خواهید داشت.
Mastery Raiting: با تقویت کردن این Stat شما Passive ای که در هر Specialziation به عنوان Mastery انتخاب شده رو تقویت خواهید کرد.
Critical Chance: با تقویت کردن این Stat شما شانس Extra Damage و Extrea Heal بیشتری خواهید داشت.
توضیح: Extra Heal یا Extra Damage به شما مقدار اضافی یا مقدار بیشتری از مقدار معمولی Healing و Damaging میده.
نکته ی قابل توجه راجع به Critical این هست که برخی از Passive های Class ها با Critical گره خورده.
این به این معنی هست که تا زمانی که شما Critical هیل یا دمیج نداشته باشید
ممکن هست یکسری Passive های شما به هیچ عنوان فعال نشده و بی مصرف خواهد موند.
برای این Specialization همیشه Player ها بر سر یک 2 راهی میمانند که آیا Mastery بهتر بوده یا Critical Chance ؟
یعنی Player ها بعد از Intellect و Spirit نمیدونن که کدوم یک از این 2 تا رو به عنوان Stat اصلی خودشون انتخاب کنن.
Mastery Raiting یا Critical Chance
یکسری ها Mastery که Passive ای به نام Shield Discipline رو تقویت میکنه، انتخاب کرده که PW: Shield و Healing خودشون رو قوی تر کنن.
یکسری ها هم Critical Chance رو انتخاب میکنن که علاوه بر Extra Healing و Extra Damaging به شما امکان روشن شدن
Passive ای اصلی و مهم به نام Divine Aegis رو میده.
Divine Aegis رو توضیح دادیم.
هر دو Stat هدف هایی مشترک دارند ولی به شیوه های مختلف
هدف اول: Shielding شما رو قوی تر میکنن.
هدف دوم: Healing شما رو قوی تی میکنن.
تقویت Shielding
Mastery: طبق گفته ی Passive مورد نظر PW: Shield شما تقویت خواهد شد.
Critical Chance: هربار که Healing شما Extra میشه Divine Aegis روشن خواهد شد.
تقویت Healing
Mastery: طبق گفته ی Passive مورد نظر تمام Healing های شما تقویت خواهد شد.
Critical Chance: به صورت Random و شانسی به شما Cast های Extra میده که Healing شما تقویت خواهدشد.
(Haste Raiting عملا در این پچ با توضیحاتی که درباره ی Mastery و Critical Chance داده شد کم ارزش تر بوده و در نتیجه بی مصرف خواهد بود)
پس Mastery و Critical Chance هر دو کاری مشابه انجام میدهند.
ولی واقعا کدوم یک ماثر تر و قویتر عمل میکنن ؟
چند فاکتور رو بررسی میکنیم:
-در هر کدوم از این Stat ها Healing اولویت نداشته و اول از همه Shielding مد نظر هر دو هست.
-شیلد Divine Aegis سه برابر گنجایش Absorb بیشتری نسبت به PW: Shield داره.
-PW: Shield از لحاظ Cool Down محدود بوده و قابل Disple شدن هست در صورتی که Divine Aegis اینطور نیست.
-هر دو از لحاظ مدت زمانی که روی شما خواهند موند یکی هستند.
-Divine Aegis نیاز به Use کردن مستقیم توسط شما نداره و در نتیجه Global Cooldown ای برای این شیلد نخواهید داشت.
-Divine Aegis در صورت کم بودن Crit روشن نخواهد شد یا نمیشه روش حساب کرد و در این صورت شما فقط PW: Shield رو خواهید داشت.
-ولی اگر روی Divine Aegis تمرکز کنید و با تقویت Crit بتونید به حدی برسونید که قابل استفاده باشهعلاوه بر PW: Shield
شیلد Divine Aegis که به مراتب قوی تر هم هست رو خواهید داشت.
-مستری PW: Shield شما رو به طور مثال از 90K Absorb به 100K Absorb میرسونه و شاهد فرق چشم گیری نخواهد بود.
-ولی Divine Aegis با توجه به میزان Health شما گنجایش خواهد داشت، به طور مثال با 500K Health شیلد Divine Aegis شما 300K گنجایش داره.
-مقدار PW: Shield ها با هم جمع نمیشوند، یعنی اگر روی شما PW: Shield باشه و دوباره از این شیلد استفاده کنید
شیلد قبلی به کل پاک شده و شیلد جدید شما جایگزین میشه، ولی Divine Aegis تا گنجایشی که گفته شد قابل جمع شدن هست.
(هر بار که Extra Heal داشته باشید به مقدار Divine Aegis اضافه خواهد شد و شیلد قبلی پاک نخواهد شد)
-و از همه مهم تر PW: Shield هم نیز قابلیت Critical شدن رو داره و با وجود Critical بالا شما هم Divine Aegis رو داشتید
و هم PW: Shield خودتون رو قوی تر کردید. (یعنی همون کاری که Mastery قرار بود انجام بده)
و مسائل دیگه ...
شما خودتون هم میتونید از این قبیل سبک سنگینی هارو انجام بدید و به یک نتیجه ای برسید که Critical Chance بهتر هست یا Mastery Raiting.
من به شما Critical Chance رو پیشنهاد میکنم.
امیدوارم مفید بوده باشه و مطالب جدیدی رو برداشت کرده باشید و با دانش بیشتری به بازی ادامه بدین
چرا که یکی از فاکتور های مهمی که شما رو نسبت به حریف برتری میده دانش شماست
مطلب بعدی مربوط میشه به بخش دوم همین قسمت یعنی معرفی اسپل های Active
موفق باشید
Virgin